از بیت کوین و اتریوم گرفته تا دوج کوین و تتر، هزاران ارز دیجیتال برای یک استراتژی سرمایه‌گذاری نسبتا ایمن وجود دارند. بررسی ارزهای دیجیتال از چندین منظر، از جمله دیدگاه سرمایه گذاران، بانک ها و دولت ها، ضروری است، در ادامه این گزارش که باهمکاری وبسایت خبری و آموزش ارزش دیجیتال  ارز تودی (arztoday.com) تهیه شده است؛ قصد داریم 10 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری در کوتاه مدت، به طور متخصر بررسی و معرفی کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

کاردانو (Cardano)

یکی از بزرگترین ویژگی‌های پروژه کاردانو (Cardano) نحوه ساخت ویژه آن است. کاردانو یک نقشه راه پنج مرحله‌ای برای یک هدف نهایی و تبدیل شدن به یک سیستم پایدار و غیرمتمرکز در ابتدای کار خود ارائه داد. این شبکه کاربران را توسط توکن بومی (ADA) قادر می‌سازد تا شبکه را اداره کرده و در مورد تغییرات پلتفرم خود رای دهند. چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) از بنیانگذاران اتریوم، توسعه کاردانو را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و سرانجام این پلتفرم را در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. با وجود قوی بودن پروژه رمز ارز آدا اما در چندسال اخیر رشد زیادی را برای قیمت این رمز ارز شاهد نبودیم، بنابراین بسیاری از تحلیل‌گران سال 2022 را موقعیت خوبی برای رشد قیمت کاردانو می‌دانند.

اتریوم (ETH)

اتریوم، محبوب ترین آلت کوین و دومین رمز ارز برتر بازار از لحاظ مارکت کپ می‌باشد که از سال 2015 وارد بازار شده است. این رمزارز در حال راه اندازی اتریوم 2.0 است که بزرگترین مشکلی که اتر امروز در مورد سرعت تراکنش با آن مواجه است را حل به زودی خواهد کرد. بنابراین بعد از راه اندازی نسخه دوم ETH در سال 2022 میتوان انتظار رشد و افزایش قیمت لحظه ای اتریوم را داشت.