بنیاد Algorand، یک سازمان بلاک چین مستقر در سنگاپور که از توسعه اکوسیستم Algorand حمایت می کند، با انجمن بلاکچین سنگاپور برای پیشبرد توسعه فناوری بلاک چین در سنگاپور و منطقه وسیع تر جنوب شرق آسیا همکاری کرده است.

در یادداشت تفاهمی که در 12 نوامبر(21آبان) امضا شد،این مشارکت اکوسیستمی، از همکاری بنیاد Algorand و انجمن بلاک چین سنگاپور برای ایجاد آگاهی در مورد پروتکل Algorand، برنامه‌ها و فرصت‌های توسعه اطمینان حاصل خواهد کرد.

Algorand یک شبکه منبع باز، عمومی و مبتنی بر بلاک چین است که طیف گسترده ای از برنامه ها را پشتیبانی می کند. این بلاک چین که در ژوئن 2019(خرداد1398) راه‌اندازی شد، از الگوریتم «اثبات سهام خالص» (PPoS) استفاده می‌کند که توسط بنیانگذار آن، سیلویو میکالی، استاد دانشگاه MIT، اختراع شده است.

بر اساس داده‌های کوین گکو، ALGO، توکن بومی بلاک چین Algorand، در حال حاضر با ارزش بازار بیش از 12 میلیارد دلار در رتبه بیستم بزرگترین ارز دیجیتال قرار دارد. طبق وب سایت Algorand بیش از 500 شریک اکوسیستم دارد. به دنبال اخباری مبنی بر اینکه Koibanx، یک شرکت زیرساخت مالی بلاک چین و توکن سازی دارایی در آمریکای لاتین، قراردادی را با السالوادور امضا کرده است تا زیرساخت بلاک چین خود را در کنار فناوری Algorand توسعه دهد قیمت ALGO در اوایل سال جاری به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسید. Algorand همچنین موارد استفاده خود را در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، پرداخت‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی گسترش داده است. طبق گفته DeFi Llama، ارزش کل این بلاک چین در حال حاضر بیش از 89 میلیون دلار است که در پروتکل های DeFi قفل شده است.

جیسون لی، مدیر عامل بنیاد الگوراند، گفت: «هدف ما پرورش شیوه‌های خوب، پرورش استعدادها در بازارهای جدید و همکاری نزدیک با اکوسیستم به‌عنوان یک کل است، خواه از طریق کمک‌های مالی، شتاب‌دهنده یا برنامه‌های آموزشی ما باشد». ما بر این باوریم که فناوری بلاک چین آینده است، و ما تماماً در تلاش خود برای کمک به پیشرفت آن از هر طریقی که می‌توانیم متعهد هستیم.»

به گفته ResearchAndMarkets.com، ارزش بازار جهانی بلاک چین در سال 2021 حدود 5.3 میلیارد دلار است و انتظار می‌رود تا سال 2026(1405) به 34 میلیارد دلار برسد. سنگاپور، یک مرکز نوظهور بلاک چین و کریپتو در آسیا، مقررات مترقی – و سختگیرانه – و همچنین یک برنامه نوآوری بلاک چین 12 میلیون دلاری سنگاپور (9 میلیون دلار آمریکا) را برای تحقیقات فناوری بلاک چین وضع کرده است تا تجاری سازی و پذیرش و همچنین رشد استخر استعدادهای فناوری را به پیش ببرد.

بنیاد ارز دیجیتال Algorand قصد دارد فعالیت های خود را در سنگاپور گسترش دهد و برای مدیریت پروژه و نقش های توسعه فنی دست به استخدام بزند.