رمز ارز چیا چگونه کار می کند؟
از آنجا که رویکرد POST مانند بیت کوین یا غیره از توان محاسباتی استفاده نمی کند، برای ایجاد سکه به انرژی نیاز ندارد. ماینرها فضای ذخیره سازی اضافی خود را به شبکه اختصاص می دهند و احتمال تولید یک سکه چیا متناسب با فضای مورد نیاز آنها در مقایسه با ظرفیت کل شبکه است. طبق گفته هافمن ، Chia در حال حاضر بزرگترین بلاکچین مربوط به ذخیره سازی است که از Filecoin (رمز ارزی که از الگوریتمی مشابه پیروی می کند) پیشی گرفته است.

شبکه بلاک چین چیا از Chialisp استفاده می کند، یک زبان برنامه نویسی جدید، ایمن و آسان برای رمز ارزها و تولید ارزدیجیتال. هدف در اصل این است که استفاده از رمز ارز خیلی آسان تر از پول نقد باشد و همچنین آسیب کمتری به محیط زیست بزند. هر کسی می تواند این نرم افزار را از وب سایت  چیا بارگیری کرده و در صورت داشتن فضای ذخیره سازی کافی در هارد دیسک و یک سیستم کامپیوتری ساده این ارز را به دست بیاورد.

هدف بعدی چیا تبدیل شدن به یک سیستم پرداخت برای شرکت ها و موسسات ، از جمله بانک ها و دولت ها است. زیرا شبکه ی چیا برای استفاده ی سازمانی و وام های نرم افزاری مناسب است.

ارز چیا چیست
استخراج ارز چیا چگونه است؟
اکنون به طور کلی می دانید که ارز چیا چیست اما اول از همه باید بگویم که برای استخراج ارز چیا ما از اصطلاح فارم یا مزرعه استفاده می کنیم، که نمایانگر آنچه در پایین توضیح می دهیم است و آن را از روشهای دیگر بیت کوین جدا می کند. برای تولید چیا ، ما به حافظه ی خالی هارد دیسکمان پناه  می بریم. دانلود و نصب نرم افزار در کنار فضای ذخیره سازی بلا استفاده  و یک سیستم کامپیوتری معمولی تمام وسایلی است که برای استخراج ارز چیا یا فارم آن نیاز داریم. در این هارد دیسک ها مجموعه ای از اعداد رمزنگاری ذخیره می شود که “پلات” نامیده می شود.

به جای کارگران معدن یا ماینر، استخراج کنندگان چیا “کشاورز” یا فارمر خوانده می شوند. و این نامگذاری به این دلیل است که این ارزانرژی بسیار کمی نسبت به دیگر ارزها نیاز دارد. وقتی زنجیره بلوک چالشی را برای بلاک بعدی ایجاد می کند، فارمر در صورت داشتن “هش” نزدیک به چالش در یک پلات، پاداش کسب می کنند. احتمال برنده شدن یک بلوک توسط یک فارمر به میزان فضایی که در اختیار کل شبکه قرار داده است بستگی دارد. هرچه تعداد پلات ها بیشتر باشد ، احتمال کسب درآمد بیشتر است.

شما می توانید با استفاده از این ماشین حساب میزان احتمالی به استخراج ارز چیا را به دست بیاورید. برای شروع فارمینگ، به یک کامپیوتر ویندوز با SSD نیاز دارید البته macOS و Linux نیز پشتیبانی می شوند.

منبع: آموزش استخراج چیا